-رأس وزير البيئة طارق الخطيب اجتماعاً ظهر اليوم ضمّ اتحاد بلديات الكورة برئاسة كريم بو كريم وبمشاركة عدد من رؤساء الدوائر في الوزارة للبحث في المشاكل - شهيّب : ذاهبون الى مشكلة كبيرة في غياب البدائل لمطمري الكوستابرافا وبرج حمود
All the generated litter will be sorted and collected on site by recycling companies right after the cleanup.
إنّ مختلف أنواع النفايات التي سيتمّ جمعها خلال الحملة، سيتمّ فرزها في المواقع وتسليمها إلى شركات التدوير لمعالجتها بيئياً
As an initiative aimed to save the face and convey a cleaner image of Lebanon,the Ministry of Environment is pioneering a one of a kind shore and underwater cleanup campaign that will cover more than 150 locations and reach water depths up to 25 meters.
The cleanup will spread across the Lebanese coast from Arida in the North to Naqoura in the South.

Everyone, from families, friends to NGOs and institutions is encouraged to join and show the power of coming together for a great cause.

Contact our call center from Monday till Friday, from 8:30 to 5 p.m. via this number: 01560101.
On Saturday and Sunday, or after 5 p.m.during working days, an IVR is available including the required information about the campaign.

For more information, contact us here: nationalcampaign@moe.gov.lb

 
تُنظّم وزارة البيئة في لبنان، حملة تنظيف الشاطئ ومصبات الأنهر والبحر على عمق يصل حتى 25م في أكثر من 150 موقع على طول الشاطئ اللبناني من أقصى الشمال في العريضة إلى أقصى الجنوب في الناقورة.
النفايات المرمية في البيئة الساحلية والبحرية التي سيتمّ جمعها خلال الحملة، ستُفرز في المواقع (on site) وتسلّم إلى شركات التدوير لمعالجتها بيئياً.
تدعو وزارة البيئة كافة المواطنين والجمعيّات للمشاركة في هذه الحملة الوطنيّة الأولى من نوعها.

يمكن التواصل مع وزارة  البيئة من الاثنين إلى الجمعة، من الساعة ال8:30 صباحاً حتى الساعة 5 من بعد الظهر على هذا الرقم:  01 56 01 01
أيام السبت والأحد و بعد الساعة 5 من بعد ظهر أيام الأسبوع، يمكن أخذ كافة المعلومات حول الحملة بواسطة الرسالة الصوتية المسجّلة.  

nationalcampaign@moe.gov.lb :للمزيد من المعلومات اتصل بنا على  
    
Thank you for your registration ! We will contact you Friday June 7th or Saturday June 8th. All participants can contact the zone managers using the provided contact list.

For all the volunteers, kindly choose your zone and call your zone manager. (check the attached list of zone mangers and site managers)
Note that the number of volunteers is Partial, excluding volunteers in autonomous sites, selected NGOs, other groups and municipalities

 
Register OR Contribute
Map
The Briefing
Guidelines
FAQs